ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΑΚΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΘΩΡΑΚΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΑΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΘΩΡΑΚΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΑΣ
Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών Ηπείρου, καταθέτει τις προτάσεις της για την αναδιοργάνωση και την αναβάθμιση των πυροσβεστικών υπηρεσιών. Καταθέτουμε επίσης, προτάσεις, για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την πολιτεία για την πρόληψη των πυρκαγιών και την αντιπυρική θωράκιση της περιφέρειάς μας. Εξειδικεύουμε σε τοπικό επίπεδο τις θέσεις και τις προτάσεις της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών, για την αναδιοργάνωση και την αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Σώματος και της προληπτικής πυροπροστασίας της χώρας.
Λαμβάνοντας υπόψη, ότι η περιφέρεια Ηπείρου περιλαμβάνει:
-
Δάση και δασικές εκτάσεις στο μεγαλύτερο μέρος των περιοχών της, συνολικής έκτασης άνω των 4 εκατομμυρίων στρεμμάτων (2.688.000 στρέμματα στον νομό Ιωαννίνων, 835.890 στον νομό Άρτας, 835.812 στον νομό Θεσπρωτίας και 115.800 στον νομό Πρέβεζας).
-
Βοσκότοπους και χορτολιβαδικές εκτάσεις συνολικά 2.311.880 στρέμματα (1.280.000 στρέμματα στον νομό Ιωαννίνων, 531.400 στρέμματα στον νομό Πρέβεζας, 304.300 στρέμματα στον νομό Θεσπρωτίας και 196.180 στρέμματα στον νομό Άρτας).
-
Γεωργικές εκτάσεις που ξεπερνούν τα 1.500.000 στρέμματα (553.000 στον νομό Ιωαννίνων, 307.300 στον νομό Πρέβεζας, 351.270 στον νομό Άρτας και 304.606 στον νομό Θεσπρωτίας).
-
Μεγάλες αστικές περιοχές και οδικές αρτηρίες με σήραγγες αρκετών χιλιομέτρων (Εγνατία και Ιόνια οδός).
-
Σημαντικές βιομηχανικές – τεχνολογικές – εμπορικές μονάδες και πολλές τουριστικές περιοχές με μεγάλη έκταση.
-
Εθνικούς δρυμούς πλούσιας μοναδικής άγριας φύσης, όπως ο εθνικός δρυμός Βίκου – Αώου (έκταση 126.000 στρεμμάτων) και ο Εθνικός Δρυμός της Πίνδου (Βάλια Κάλντα), στον νομό Ιωαννίνων.
-
Εθνικά πάρκα, όπως αυτά της Βόρειας Πίνδου, των Τζουμέρκων – Περιστερίου και της χαράδρας Αράχθου, στους νομούς Ιωαννίνων και Άρτας.
-
Αισθητικά δάση, όπως των Ιωαννίνων καθώς και του Μονολιθίου, της Λούτσας, του Μεσοποτάμου και της Λίμνης Ζηρού στον νομό Πρέβεζας.
-
Προστατευμένες περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους που είναι διεθνώς αναγνωρισμένες (Natura), όπως οι περιοχές του Καλαμά, του Αχέρoντα, του Καλοδικίου και της Προντάνης στον Νομό Θεσπρωτίας.
(Τα περισσότερα στοιχεία για την μορφολογία και τα χαρακτηριστικά των περιοχών της περιφέρειας, καταγράφηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ηπείρου, για το έτος 2020.)
Με στόχο να δημιουργηθεί ένα ασφαλές δίκτυο πρόληψης και πυροπροστασίας στην περιοχή μας, που θα εξασφαλίζει στον μέγιστο βαθμό την προστασία της ζωής και της περιουσίας των συμπολιτών μας, των υποδομών και του φυσικού πλούτου της Ηπείρου, προτείνουμε:
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ
ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Το μόνιμο προσωπικό των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, Σταθμών και Κλιμακίων της περιφέρειας Ηπείρου, κρίνεται ελλιπές, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που επισυνάπτονται μαζί με τις προτάσεις μας. Τα στοιχεία αυτά αναλύουν την κατάσταση των υπηρεσιών, τις πραγματικές οργανικές θέσεις, την υπηρετούσα δύναμη και τους τομείς ευθύνης τους.
Πρώτο Σκέλος
Για να καλυφθούν οι πραγματικές μεγάλες ελλείψεις των υπηρεσιών, απαιτείται να πραγματοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν οι παρακάτω ενέργειες:
Νομός Ιωαννίνων
-
Αναβάθμιση του 1ου Πυροσβεστικού Σταθμού Ιωαννίνων σε Α΄ Τάξης Σταθμό, με 65 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του 2ου Πυροσβεστικού Σταθμού Ιωαννίνων σε Β΄ Τάξης Σταθμό, με 47 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μηλιωτάδων σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μετσόβου σε Γ΄ Τάξης Σταθμό, με 35 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Βορείων Τζουμέρκων σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Δελβινακίου σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Βουτσαρά σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Ίδρυση Πυροσβεστικού Σταθμού Γ΄ Τάξης με 35 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη στην περιοχή του τέως Δήμου Κεντρικού Ζαγορίου, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης της περιοχής και του μεγάλου και δύσβατου οδικού δικτύου και του ανάγλυφου των ορεινών και δασικών περιοχών.
Νομός Άρτας
-
Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Άρτας σε Α΄ Τάξης Σταθμό, με 65 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αστροχωρίου σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αθαμανίου σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
Νομός Πρέβεζας
-
Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πρέβεζας σε Α΄ Τάξης Σταθμό, με 65 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θεσπρωτικού σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
Νομός Θεσπρωτίας
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Παραμυθιάς σε Γ΄ Τάξης Σταθμό, με 35 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Φιλιατών σε Δ΄ Τάξης Σταθμό, με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη.
-
Ίδρυση Πυροσβεστικού Σταθμού Δ΄ Τάξης με 25 μόνιμους πυροσβέστες οργανική δύναμη στην περιοχή του τέως Δήμου Συβότων, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης και του μεγάλου και δύσβατου οδικού δικτύου και του ανάγλυφου των ορεινών και δασικών περιοχών.
Η πλήρης κάλυψη της οργανικής δύναμης που προτείνουμε θεωρείται επιβεβλημένη, χωρίς ο αριθμός των πυροσβεστικών υπαλλήλων που θα στελεχώσουν τις παραπάνω υπηρεσίες της περιφέρειας να είναι ιδιαίτερα μεγάλος, αν αναλογιστεί κανείς ότι στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες των Αεροδρομίων για την αποτελεσματικότερη προστασία και ασφάλεια των επιβατών ορθώς υπάρχει πλήρης κάλυψη της οργανικής τους δύναμης, παρότι τα επιχειρησιακά συμβάντα (πυρκαγιές, διασώσεις, παροχές βοηθείας κ.α.) παρουσιάζουν σχεδόν μηδενικό αριθμό. Στις διάφορες Πυροσβεστικές Υπηρεσίες των Αεροδρομίων της χώρας υπηρετούν 34, 38, έως 46 πυροσβέστες και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία του Αεροδρομίου των Αθηνών υπηρετούν γύρω στους 150 πυροσβέστες.
Δεύτερο Σκέλος – Επιπλέον ενέργειες:
-
Πραγματοποίηση μελετών με βάση τα στατιστικά στοιχεία και τις ιδιαιτερότητες των τομέων ευθύνης όλων των Σταθμών και των Υπηρεσιών της περιφέρειας, που θα έχουν στόχο την μεγαλύτερη μελλοντική αναβάθμιση όσων εξ αυτών αποδειχτεί ότι εξυπηρετούν μεγαλύτερες ανάγκες. Επίσης, να επαναοριοθετηθούν οι τομείς ευθύνης και να αξιολογηθούν οι βασικοί προσανατολισμοί του κάθε τομέα σύμφωνα με τις περιοχές που περιλαμβάνει (βιομηχανικές περιοχές, δασικές περιοχές, μεγάλα αστικά κέντρα, εθνικοί οδικοί άξονες), καθώς και το είδος των επιχειρησιακών συμβάντων που εκδηλώνονται σε αυτόν (κατηγορίες πυρκαγιών, ατυχήματα κ.α.).
-
Αύξηση των οργανικών θέσεων της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ηπείρου, στον απαιτούμενο αριθμό υπαλλήλων.
-
Σύσταση οργανικών θέσεων μονίμων πυροσβεστικών υπαλλήλων σε όλες τις διοικητικές υπηρεσίες στις οποίες δεν έχουν συσταθεί μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα:
-
Στο Γραφείο του Συντονιστή Επιχειρήσεων Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας – Κέρκυρας – Παξών – Λευκάδας και στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Κέντρο Επιχειρήσεων Ηπείρου.
-
Στην Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Ιωαννίνων, καθώς και στις Διοικήσεις Πυροσβεστικών Υπηρεσιών των νομών Άρτας, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν πρόσφατα με την εφαρμογή του νόμου 4662, χωρίς όμως να έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις ούτε για αυτές τις Διοικήσεις.
-
Πλήρης διαχωρισμός του επιχειρησιακού από τον διοικητικό τομέα προκειμένου να απελευθερωθεί σημαντικός αριθμός αξιωματικών και χαμηλόβαθμων πυροσβεστικών υπαλλήλων από τα γραφεία και τις επιτελικές υπηρεσίες, για να ενισχύσει την μάχιμη υπηρεσία στις βάρδιες. Να στελεχωθούν όλες οι υπηρεσίες του διοικητικού τομέα με πολιτικό προσωπικό και με πυροσβεστικούς υπαλλήλους που θα εκτελούν αποκλειστικά υπηρεσία γραφείου και θα καταλαμβάνουν ξεχωριστές οργανικές θέσεις. Οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών των Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών που εδρεύουν στις πρωτεύουσες των νομών (Πυρασφάλεια, Διαχείριση Υλικού κ.α.), να διευρυνθούν σε όλες τις υπηρεσίες της γεωγραφικής έκτασης των νομών τους.
-
Αύξηση του αριθμού των θέσεων του οργανογράμματος του Πυροσβεστικού Σώματος σε πανελλαδική βάση, ώστε να καλύπτονται πλήρως οι συνεχώς διευρυνόμενες κοινωνικές ανάγκες κατά περιοχή, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και οι κανόνες ασφαλών επεμβάσεων.
-
Κάλυψη των πραγματικών κενών οργανικών θέσεων:
-
Με την αύξηση του αριθμού των προσλήψεων πανελλαδικά, για να πραγματοποιηθούν επιπλέον κατά τόπους προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να στελεχωθούν επαρκώς και οι υπηρεσίες της Ηπείρου αλλά και οι υπηρεσίες όλων των περιφερειών της χώρας, σύμφωνα με τις σύγχρονες και διευρυμένες ανάγκες.
-
Με την μονιμοποίηση όλων των 5ετών και των εποχικών συμβασιούχων πυροσβεστών. Όλοι οι συνάδελφοι είναι απαραίτητοι και πρέπει να εργάζονται σε μόνιμη και σταθερή βάση, για να μπορέσουν οι υπηρεσίες της Ηπείρου να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις ανάγκες που υπάρχουν, όλη την διάρκεια του έτους (αντιμετώπιση πυρκαγιών, διασώσεις – παροχές βοήθειας κατά την διάρκεια πλημμυρών, σεισμών και άλλων καταστροφών). Όσοι συνάδελφοι 5ετείς και εποχικοί δεν πληρούν βασικά κριτήρια για να προσληφθούν στο Πυροσβεστικό Σώμα (όπως η απαιτούμενη συνολική υπηρεσία προκειμένου να έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης ως πυροσβέστες), να ενταχθούν ως μόνιμοι υπάλληλοι στη Δασική Υπηρεσία και σε υπηρεσίες αρμοδιότητας της Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου να καλύπτουν τις πάγιες μεγάλες ανάγκες στον τομέα της πρόληψης, φύλαξης και προστασίας των δασικών οικοσυστημάτων, αλλά και τις έκτακτες καταστάσεις που προκύπτουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους (πλημμύρες, χιονοπτώσεις κ.α.).
-
Με την επιστροφή των συναδέλφων που ξεσπιτώθηκαν και συνεχίζουν να ξεσπιτώνονται με μεταθέσεις, από την περιφέρεια μας (16 άτομα με τις μεταθέσεις του 2020 και 15 άτομα με τις μεταθέσεις του 2021). Οι μεταθέσεις αυτές αποδυναμώνουν και υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες των Ιωαννίνων, της Άρτας και της Πρέβεζας (23 πυροσβέστες λιγότερους θα έχουμε στους τρεις νομούς, με την ολοκλήρωση και των φετινών μεταθέσεων).
-
Με την μετάθεση όλων των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από την περιφέρεια και έχουν δηλώσει ως νομό συμφερόντων τους, έναν νομό που βρίσκεται μέσα στα γεωγραφικά της όρια.
Εφόσον μονιμοποιηθούν οι 5ετείς και εποχικοί συνάδελφοί μας, τότε οι νέες προσλήψεις που χρειάζεται να πραγματοποιηθούν για να καλυφθούν οι κενές θέσεις στην Ήπειρο, αλλά και για να αναβαθμιστούν οι Υπηρεσίες, οι Σταθμοί, τα Κλιμάκια και να ιδρυθούν οι νέοι Σταθμοί όπως προτείνονται στο πρώτο σκέλος της πρότασής μας, ανέρχονται μόλις στις 201. Εάν επιστρέψουν και οι συνάδελφοι που ξεσπιτώθηκαν με τις μεταθέσεις, αλλά και οι συνάδελφοι που βρίσκονται μακριά από την περιφέρεια και επιθυμούν να υπηρετήσουν σε έναν από τους νομούς της, τότε ο αριθμός των προσλήψεων μειώνεται ακόμα περισσότερο.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
-
Άμεση μετεγκατάσταση υπηρεσιών της περιφέρειας που στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια, όπως είναι 2ος Πυροσβεστικός Σταθμός Ιωαννίνων.
-
Εύρεση νέων κατάλληλων χώρων, για την μελλοντική μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της περιφέρειας που οι κτηριακές εγκαταστάσεις τους δεν πληρούν τις προδιαγραφές, για την σωστή προβλεπόμενη λειτουργία τους. Να δημιουργηθούν σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις με τις κατάλληλες υποδομές που θα διασφαλίζουν την λειτουργικότητα, την επιχειρησιακή επάρκεια και την αξιοπρεπή και ασφαλή διαβίωση των πυροσβεστών κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους.
Ένταξη των έργων στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή σε αντίστοιχα προγράμματα, με αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
-
Στεγασμένα περιπολικά πυροσβεστικά οχήματα στις πιο δύσβατες και απομακρυσμένες περιοχές των τομέων ευθύνης των πυροσβεστικών υπηρεσιών και των σταθμών, σε κατάλληλες εγκαταστάσεις, με επαρκή αριθμό υπαλλήλων, για να υπάρχει καλύτερη προληπτική προστασία όλων των περιοχών και από τις δασικές, αλλά και από τις αστικές πυρκαγιές.
-
Προμήθεια οχημάτων όλων των τύπων σύμφωνα με τις υπαρκτές επιχειρησιακές ανάγκες. Απόσυρση των ακατάλληλων λόγω παλαιότητας πυροσβεστικών οχημάτων, που μετρούν πάνω από 30 και 40 έτη συνεχούς λειτουργίας. Να ξεκινήσει η διαδικασία για να πραγματοποιηθεί σταδιακά και η αντικατάσταση των καταπονημένων πυροσβεστικών οχημάτων που ξεπερνούν τα 20 έτη συνεχούς λειτουργίας και δεν μπορούν να επισκευαστούν αποτελεσματικά.
-
Επισκευή και επέκταση των χώρων στέγασης (γκαράζ), των πυροσβεστικών οχημάτων.
-
Ίδρυση πυροσβεστικού συνεργείου στη Ήπειρο, για την επισκευή και την συντήρηση των πυροσβεστικών οχημάτων. Να θεσμοθετηθεί και ο τεχνικός έλεγχος από τα κρατικά Κ.Τ.Ε.Ο., για όλα τα οχήματα της υπηρεσίας.
-
Δημιουργία ισχυρού Κρατικού Εναέριου Στόλου Πυρόσβεσης, με πρόβλεψη για διάθεση κατάλληλων σύγχρονων εναέριων μέσων (αεροσκαφών και ελικοπτέρων) και στην Ήπειρο. Πρόβλεψη για διάθεση ελικοπτέρου που θα μεταφέρει προσωπικό, αλλά και μέσα (φορητές δεξαμενές νερού, φορητές αντλίες, σωλήνες χαμηλής πίεσης, εργαλεία και διασωστικό εξοπλισμό), σε μεγάλες πυρκαγιές και σε δύσκολες διασώσεις που επιχειρούν οι πυροσβέστες της περιφέρειας.
-
Προμήθεια σύγχρονου και λειτουργικού εξοπλισμού. Να διατεθούν σύγχρονα διασωστικά εργαλεία και υλικά πυρόσβεσης καθώς και συσκευές γρήγορης ανίχνευσης επικίνδυνων τοξικών ουσιών, στον εργονομικό σχεδιασμό όλων των υπηρεσιών και των οχημάτων. Να αντικατασταθούν όλες οι παλιού τύπου και επικίνδυνες αναπνευστικές συσκευές (με τις χαλύβδινες φιάλες), με σύγχρονες αναπνευστικές συσκευές (με φιάλες όπως αυτές με ανθρακονήματα), για χρήση από όλο το προσωπικό.
-
Χορήγηση πλήρους ατομικού εξοπλισμού και μέσων προστασίας, σε όλο το μάχιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Να χορηγηθούν κατάλληλες στολές, επενδύτες, κράνη, σύγχρονες ατομικές προσωπίδες για τις αστικές πυρκαγιές, ατομικές προσωπίδες με φίλτρα για τις δασικές πυρκαγιές και να εγκατασταθούν συστήματα ενδοεπικοινωνίας σε όλα τα πυροσβεστικά κράνη που χρησιμοποιούνται στα αστικά και τα δασικά συμβάντα. Να αντικατασταθούν οι ακατάλληλες στολές εργασίας που χορηγήθηκαν πριν 3 και 4 χρόνια, γιατί στην πράξη αποδείχτηκε ότι δεν παρέχουν αρκετή προστασία στο προσωπικό, επειδή έχουν φτιαχτεί από πολύ λεπτό και μη ανθεκτικό ύφασμα.
-
Αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλο το προσωπικό, συνεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία με σύγχρονη εκπαιδευτική ύλη, εξειδικευμένα σεμινάρια σε θεωρητικό και πρακτικό πλαίσιο. Τα επιχειρησιακά συμβάντα (πυρκαγιές, διασώσεις κ.α.) να παρακολουθούνται και να αναλύονται και να προωθούνται νέες τεχνικές αντιμετώπισής τους, με στόχο την βελτίωση της επιχειρησιακής δράσης και των κανόνων ασφάλειας. Να δημιουργηθούν πεδία ασκήσεων σε κάθε Νομό, που θα εξυπηρετούν την διενέργεια ασκήσεων μεταξύ των ομώνυμων υπηρεσιών.
-
Αναπροσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τους Εθελοντές Πυροσβέστες. Να διατεθούν κονδύλια για να αναπτυχθεί ο θεσμός με βάση την ανιδιοτελή προσφορά της εθελοντικής εργασίας, ως έκφραση κοινωνικής αλληλεγγύης. Να καταργηθούν οι διατάξεις του Νόμου 4029/2011 που προωθούν την ίδρυση εθελοντικών πυροσβεστικών υπηρεσιών με ευθύνη των Δήμων και στόχο έχουν να περάσει σταδιακά στους Δήμους η υποχρέωση του κράτους για παροχή οργανωμένης πυρασφάλειας, σε ανταποδοτική βάση και σε βάρος των εισοδημάτων των Δημοτών.
Είμαστε αντίθετοι με τις πολιτικές που χρησιμοποιούν τον εθελοντισμό σε συνδυασμό και με τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.), για να αντικαταστήσουν τις κρατικές πυροσβεστικές υπηρεσίες, να συρρικνώσουν ακόμα περισσότερο το προσωπικό και τις υποδομές του Πυροσβεστικού Σώματος και να επιβαρύνουν κι άλλο την οικονομική κατάσταση για την πλειοψηφία των συμπολιτών μας.
-
Κατάργηση των διατάξεων του νόμου 4662 και όλων των συναφών νομοθετημάτων, που θεσμοθέτησαν την ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση δομών και υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την πώληση υπηρεσιών πυρασφάλειας και πυροπροστασίας και την μετατροπή του Πυροσβεστικού Σώματος σε εισπρακτικό μηχανισμό, που προωθείται:
-
Με την διάθεση πυροσβεστικού προσωπικού, εξοπλισμού και μέσων σε ιδιωτικοποιημένες εγκαταστάσεις και υποδομές αεροδρομίων, αυτοκινητοδρόμων, λιμανιών, ειδικών ενεργειακών δικτύων, με οικονομική ανταποδοτικότητα ή άλλα ανταλλάγματα σε είδος.
-
Με την διάθεση πυροσβεστικού προσωπικού εξοπλισμού και μέσων με τιμολογιακή χρονοχρέωση για κάθε ώρα χρήσης τους, σε δημόσιους και ιδιωτικούς επιχειρηματικούς φορείς που έχουν την εκμετάλλευση των μαζικών αθλητικών και άλλων κοινωνικών διοργανώσεων και δραστηριοτήτων.
-
Με την ανταποδοτικότητα με οικονομικά οφέλη από την πώληση των εκπαιδευτικών και ερευνητικών υπηρεσιών, που θα παρέχονται σε φορείς και σε πολίτες. Πωλείται η υπάρχουσα τεχνογνωσία που κατέχουν τα στελέχη της υπηρεσίας, μέσω της παροχής υπηρεσιών εκπαιδευτικού και ερευνητικού περιεχομένου σε φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, έναντι αμοιβής με ειδικά παράβολα για την πιστοποίηση του επιπέδου γνώσεων.
-
Με την επιβολή προστίμων και διαφόρων τύπων χαρατσιών από πυροσβεστικούς υπαλλήλους σε βάρος συμπολιτών μας, ακόμα και σε αυτούς που βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία, έπειτα από περιστατικά πυρκαγιών κατοικιών, οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων, ιδιωτικών οχημάτων και απεγκλωβισμών από ανελκυστήρες. Οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι θα καλούνται να καταλογίσουν ευθύνες σε ιδιοκτήτες ή κατόχους, για υπαιτιότητα, δόλο ή βαριά αμέλεια, όταν αυτοί δεν θα τηρούν τις σχετικές διατάξεις για την συντήρηση συστημάτων ασφάλειας και πυροπροστασίας και θα προκαλείται συμβάν που << επιβαρύνει >> την υπηρεσία με την ειδοποίηση και την επέμβαση της.
Τα πρόστιμα θα επιβάλλονται παρά την δεδομένη κατάσταση που υπάρχει σε αρκετές κτηριακές και λοιπές υποδομές και συσκευές, εξαιτίας της δεινής οικονομικής θέσης που έχουν περιέλθει οι περισσότεροι συμπολίτες μας στο διάστημα της πολύχρονης οικονομικής κρίσης.
Θέλουμε ένα Πυροσβεστικό Σώμα, που με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, θα διασφαλίζει την δωρεάν αντιπυρική προστασία και όλες τις δράσεις για την κάλυψη και την εξυπηρέτηση των αναγκών που προκύπτουν για τον λαό.
-
ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Να συσταθούν επιτροπές που θα αποτελούνται από ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό όλων των αρμόδιων εμπλεκόμενων υπηρεσιών και επιστημονικών φορέων από την περιοχή μας (Δασολόγοι, Δασοπόνοι, Γεωλόγοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος, της Δασικής Υπηρεσίας της Πολιτικής Προστασίας, κ.α.), από εκπροσώπους του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) και από εκπροσώπους επιστημονικών φορέων κεντρικών υπηρεσιών των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη, Αγροτικής Ανάπτυξης και Υποδομών.
Έργο των επιτροπών αυτών, θα είναι οι μελέτες και οι σχεδιασμοί, προκειμένου να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν τα αντιπυρικά έργα που απαιτούνται για την επαρκή πυροπροστασία και την ασφάλεια των περιοχών της Ηπείρου, ξεκινώντας ιεραρχικά από τις περιοχές που έχουν τον μεγαλύτερο βαθμό επικινδυνότητας.
ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Τα έργα αντιπυρικής προστασίας που προτείνουμε να υλοποιηθούν άμεσα για να εξασφαλίσουν την επαρκή πρόληψη ενάντια στους κινδύνους και τις καταστροφές που προκαλούνται από τις δασικές πυρκαγιές και παράλληλα για να διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό και το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των πυρκαγιών, είναι:
-
Εσωτερικός καθαρισμός των δασών που βρίσκονται εκτός των πόλεων (κλάδεμα κλαδιών των δέντρων, κοπή χόρτων, απομάκρυνση ή ακόμα και καταστροφή της βιομάζας με ελεγχόμενη καύση της με τις κατάλληλες ενδεδειγμένες μεθόδους).
-
Δημιουργία αντιπυρικών ζωνών σε επικίνδυνες δασικές περιοχές, όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου να αποτρέπεται η γρήγορη επέκταση και η ευρύτερη έκταση της πυρκαγιάς.
-
Ανθεκτικές στην πυρκαγιά αναδασώσεις, καθώς και δασοτεχνικά και φυτοτεχνικά έργα στην υδρολογική λεκάνη για να προστατεύεται το έδαφος από τη διάβρωση και να μην δημιουργούνται προβλήματα από τους χειμάρρους ή άλλα φυσικά φαινόμενα.
-
Διάνοιξη των απαιτούμενων δασικών δρόμων σε όλες τις επικίνδυνες περιοχές, για να υπάρχει η καλύτερη δυνατή πρόσβαση και προσέγγιση των πυροσβεστικών οχημάτων και των δυνάμεων, ώστε να σβήνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τις πυρκαγιές.
-
Έγκαιρη και επαρκή συντήρηση των δασικών δρόμων που υπάρχουν (κλάδεμα κλαδιών των δέντρων, αποκατάσταση από νεροφαγώματα κ.α.), πριν την έναρξη της εκάστοτε αντιπυρικής περιόδου την 1η Μαΐου.
-
Κατασκευή επαρκούς δικτύου ύδρευσης σε δάση και δασικές περιοχές (πυροσβεστικοί κρουνοί, υδατοδεξαμενές), για την τροφοδοσία με νερό των πυροσβεστικών οχημάτων ή ακόμα και των πυροσβεστικών ελικοπτέρων.
-
Με τον κατάλληλο ενδεδειγμένο τρόπο, να πραγματοποιηθεί στην μίξη δασών οικισμών και υποδομών, η πλήρης αποκοπή και ο διαχωρισμός των σπιτιών, των οικιστικών κατοικημένων περιοχών και των παραγωγικών ζωνών, από τα δάση, τα άλση και τις δασικές εκτάσεις, σε όλες τις πόλεις και τα χωριά που απαιτείται. Εφόσον απαιτηθεί, να πραγματοποιηθούν, το γκρέμισμα αυθαίρετων κατοικιών, αλλά και αποψιλώσεις (ξήλωμα) δασικών εκτάσεων σε ορισμένα επικίνδυνα σημεία που γειτνιάζουν με σπίτια και κτηριακές υποδομές.
(Σε αρκετές πόλεις της περιφέρειας μας, όπως για παράδειγμα στα Ιωάννινα, σπίτια και οικιστικές ζώνες βρίσκονται μέσα στο δασύλλιο στην περιοχή του Φρόντζου, της Δροσιάς κ.α. Σε αρκετά χωριά και περιοχές εκτός πόλεων της περιφέρειάς μας, σημαντικός αριθμός σπιτιών ή και ολόκληρων κατοικημένων περιοχών βρίσκονται περικυκλωμένα και καλυμμένα από δάση ή δασικές εκτάσεις. Όλοι αυτοί οι κάτοικοι και οι περιουσίες τους κινδυνεύουν όταν υπάρχουν «ευνοϊκές» συνθήκες για την εκδήλωση μεγάλων καταστροφικών πυρκαγιών, όπως οι άνεμοι με υψηλή ένταση και η παρατεταμένη ξηρασία. Είναι δύσκολη και η διαφυγή τους και η διάσωση των κατοικιών τους).
-
Δημιουργία υποδομών (διέξοδοι, δίοδοι, διαβάσεις), για την ασφαλή και οργανωμένη απομάκρυνση και διαφυγή των πολιτών, σε περιπτώσεις δασικών πυρκαγιών και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Πραγματοποίηση ασκήσεων στην πράξη, με την παρουσία και γνώση των κατοίκων για τον τόπο συγκέντρωσής τους, τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, αλλά και την πορεία που θα ακολουθήσουν κατά την διαφυγή τους.
-
Κατάργηση όλων των αντιδασικών νόμων που ευνοούν τους εμπρησμούς στα δάση και τις δασικές εκτάσεις, γιατί δίνουν τη δυνατότητα να καταπατηθούν οι καμένες εκτάσεις και να γίνει αλλαγή χρήσης της γης για εκμετάλλευση από τουριστικές, κατασκευαστικές, ενεργειακές, μεταλλευτικές και άλλες κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες, που δημιουργούν όμως σοβαρές δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον και κατά συνέπεια στην υγεία και την ποιότητα ζωής όλων μας.
ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Τα έργα αντιπυρικής προστασίας, που εκτιμούμε ότι θα εξασφαλίσουν την επαρκή πρόληψη ενάντια στους κινδύνους και τις καταστροφές που προκαλούνται από τις αστικές πυρκαγιές και παράλληλα θα διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό και το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους, είναι:
-
Δημιουργία πυκνού δικτύου πυροσβεστικών κρουνών, μέσα σε επικίνδυνες κατοικημένες περιοχές πόλεων – χωριών – οικισμών, με την απαιτούμενη αυξημένη πίεση νερού που θα ρυθμίζεται από τα αντλιοστάσια των Δ.Ε.Υ.Α.
(Σε αρκετές περιοχές εντός πόλεων αλλά και χωριών της περιφέρειας, σημαντικός αριθμός κατοικημένων περιοχών βρίσκονται σε σημεία που είναι πολύ δυσπρόσιτα για να τα προσεγγίσουν τα πυροσβεστικά οχήματα σε περίπτωση πυρκαγιάς, όπως για παράδειγμα στον νομό Ιωαννίνων στις περιοχές Κάστρο και Ζευγάρια εντός της ομώνυμης πόλης, στο Μέτσοβο και σε άλλα χωριά με παραδοσιακούς διατηρητέους οικισμούς με καλντερίμια και στενούς δυσπρόσιτους δρόμους, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις τα Ζαγόρια, τους Καλαρρύτες και το Συρράκο. Η δημιουργία του δικτύου των πυροσβεστικών κρουνών στα σημεία αυτά, θα δώσει τη δυνατότητα στους πυροσβέστες όταν δεν θα μπορούν να προσεγγίσουν κοντά τα πυροσβεστικά τους οχήματα για να σβήσουν την πυρκαγιά, να μεταφέρουν σωλήνες πυρόσβεσης και να τις συνδέσουν απευθείας στον πυροσβεστικό κρουνό και με την απαιτούμενη πίεση που αυτός θα έχει, να πραγματοποιήσουν άμεσα και αποτελεσματικά την κατάσβεση).
-
Επαρκής συντήρηση και αποκατάσταση των φθορών, σε όλους τους πυροσβεστικούς κρουνούς που υπάρχουν σήμερα.
-
Αντιπυρική θωράκιση των δημόσιων κτηρίων και προοπτικά και των κατοικιών, με σύγχρονα, ανθεκτικά, πυράντοχα δομικά υλικά, για την αποτροπή της επέκτασης των πυρκαγιών. Να προβλεφθούν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των ιδιοκτητών, προγράμματα αναβάθμισης των κτηρίων και των κατοικιών με δομικά στοιχεία που θα έχουν υψηλό δείκτη πυραντίστασης, όπως γίνεται αντίστοιχα στα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση.
(Τα περισσότερα δημόσια κτήρια και κατοικίες δεν έχουν κατασκευαστεί με υλικά που να έχουν αντοχή στις πυρκαγιές και δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη κατά την κατασκευή τους, για την αποτροπή της επέκτασης μιας πυρκαγιάς. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να κατασκευάζονται οι οροφές των κτιρίων με οπλισμένο σκυρόδεμα ή άλλο βραδύκαυστο υλικό και όχι με εύφλεκτα υλικά, να τοποθετούνται πυράντοχες δομικές πλάκες υψηλών προδιαγραφών πυροπροστασίας σε ευαίσθητα σημεία, πυράντοχα κουφώματα και πόρτες, ειδικές μεταλλικές σίτες σε παράθυρα – θυρίδες εξαερισμού – καπνοδόχους για να εμποδίζουν την είσοδο σε καύτρες, να πραγματοποιείται στεγανοποίηση χώρων και επιφανειών. Ιδιαίτερα για τις κατοικίες, θα μπορούσε να προστεθεί πετροβάμβακας στα σημεία που εφάπτονται οι ξύλινες οροφές με τις καμινάδες των τζακιών, αλλά και σε άλλα σημεία των κατοικιών.
Πολλές πυρκαγιές κατοικιών έχουν προκληθεί όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, λόγω της οικονομικής αδυναμίας πολλών συνανθρώπων μας που δεν μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το πετρέλαιο ως καύσιμη ύλη για τη θέρμανση τους και ζεσταίνονται αποκλειστικά με τζάκια, ξυλόσομπες και άλλους τρόπους που θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο την ασφάλειά τους.)
-
Δημιουργία υποδομών για ασφαλή εκκένωση των κτηρίων και διαφυγή των πολιτών, σε περίπτωση πυρκαγιάς ή σοβαρών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Να δημιουργηθούν έξοδοι διαφυγής στις περισσότερες πολυόροφες οικίες, πολυκατοικίες και σε αρκετές δημόσιες υπηρεσίες, σχολεία, ιδρύματα κ.α.
(Ενδεικτικά θα μπορούσε να προβλεφθεί η κατασκευή εξωτερικής σιδερένιας σκάλας σε ακάλυπτο χώρο, για μια ασφαλή διέξοδο από όλους τους ορόφους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες όπως για παράδειγμα στην Αμερική. Θα μπορούσε επίσης να προβλεφθεί η υποχρεωτική τοποθέτηση σύγχρονων μέσων ειδοποίησης των πυρκαγιών κατά την έναρξή τους, αρχικά σε όλα τα σχολεία, ιδρύματα, νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες.)
Βασικές προϋποθέσεις για να γίνουν σύντομα πράξη, όλες οι προτάσεις που καταθέτουμε:
-
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στα επίπεδα που απαιτείται. Μεταφορά των αυξημένων κονδυλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό, στους προϋπολογισμούς του Πυροσβεστικού Σώματος, της Δασικής Υπηρεσίας, των υπηρεσιών της Πολιτικής Προστασίας της χώρας.
-
Κατάργηση των νόμων 4662/2020, 4249/2014, 3511/2006 και έναρξη διαδικασίας για μια πραγματική αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και της Πολιτικής Προστασίας. Να ληφθούν υπόψη όλες οι προτάσεις που θα κατατεθούν από συνδικαλιστικούς, επιστημονικούς και άλλους αρμόδιους φορείς και θα έχουν στόχο την ουσιαστική ενίσχυση των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε όλους τους τομείς, ώστε να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες διευρυμένες αρμοδιότητες που έχουν αναλάβει και να καλύψουν τις αυξημένες κοινωνικές ανάγκες.
Οι προτάσεις της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών συντάχθηκαν, αφού πρώτα λάβαμε σοβαρά υπόψη μας:
-
Τους εκατοντάδες θανάτους και τραυματισμούς συνανθρώπων μας, τις απώλειες των περιουσιών τους και τα πάνω από 9μισι εκατομμύρια καμένα στρέμματα δασών, δασικών και αγροτικών εκτάσεων που καταγράφηκαν στην χώρα μας, από το 2000 μέχρι σήμερα.
-
Τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσαν οι πυρκαγιές στην Αττική, την Εύβοια και την Πελοπόννησο, την φετινή αντιπυρική περίοδο.
-
Τις τραγικές και δύσκολες καταστάσεις που διαδραματίστηκαν εξαιτίας των δασικών πυρκαγιών, στους νομούς Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας το καλοκαίρι του 2000 όταν χάθηκαν 7 συνάνθρωποι μας από τα χωριά Αγία Μαρίνα – Λάβδανη – Κάτω Λιθάρι – Ριζό και καταστράφηκαν περιουσίες σε αρκετά χωριά της ελληνοαλβανικής μεθορίου, αλλά και το καλοκαίρι του 2011 στον νομό Ιωαννίνων όταν απειλήθηκαν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες από τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πυρκαγιές στις περιοχές Κοσμηρά, Σταυράκι, Μάρμαρα.
-
Το γεγονός, ότι σε περιοχές άλλων περιφερειών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Μάτι, δεν είχε εκδηλωθεί ποτέ στο παρελθόν μεγάλη καταστροφή από δασική πυρκαγιά, μια φορά όμως ήταν αρκετή και αποδείχτηκε ολέθρια για την συγκεκριμένη περιοχή και για τους 102 συνανθρώπους μας που χάθηκαν άδικα.
Με την υλοποίηση των προτάσεων της Ε.Α.Κ.Π.:
-
Δίνονται λύσεις σε πάρα πολλά προβλήματα, γιατί καλύπτονται στο σύνολό τους οι ελλείψεις που υπάρχουν και θωρακίζεται η περιφέρεια μας.
-
Μειώνονται στον μέγιστο βαθμό οι πιθανότητες να ζήσουμε μια μεγάλη καταστροφή γιατί οι πυρκαγιές θα αντιμετωπίζονται άμεσα και αποτελεσματικά, θα ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα και δεν θα υπάρχουν σημαντικές απώλειες σε περιουσίες και στον φυσικό μας πλούτο.
Για όλους αυτούς τους λόγους, ενημερώνουμε όλους τους αρμόδιους φορείς για τις προτάσεις μας και με βασικό κριτήριο όσα έχουμε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια, ζητάμε να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν και παράλληλα προειδοποιούμε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν και για την περιοχή μας και εκφράζουμε τις ανησυχίες μας για την συνεχή υποβάθμιση του Πυροσβεστικού Σώματος και της Πολιτικής Προστασίας.
Ανάλογες προτάσεις όπως αυτές που παρουσιάζουμε για την περιφέρειά μας, πρέπει να δημιουργηθούν και να υλοποιηθούν και για όλες τις περιφέρειες της χώρας, αφού πρώτα ληφθούν υπόψη οι τοπικές ιδιαιτερότητες των περιοχών και η κατάσταση των ομώνυμων πυροσβεστικών υπηρεσιών. Μόνο έτσι μπορεί να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα πανελλαδικά, αφού θα αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι πυρκαγιές και θα περιοριστεί στο ελάχιστο ο κίνδυνος να ξαναζήσουμε μεγάλες καταστροφές στην πατρίδα μας.
Προκαλούμε τον διάλογο και τον αντίλογο πάνω στις προτάσεις που καταθέτουμε, αλλά με υπευθυνότητα, με στοιχεία και με επιχειρήματα όπως αυτά που παραθέτουμε, που καταδεικνύουν ότι οι προτάσεις μας είναι ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες.
Με αίσθημα ευθύνης, όλοι εμείς που συσπειρωνόμαστε με την Ε.Α.Κ.Π. θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τις μεγάλες διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, που δεν υλοποίησαν τα απαιτούμενα βασικά έργα για την αντιπυρική προστασία σε ολόκληρη την χώρα.
Δηλώνουμε επίσης, ότι δεν έχουμε καμία σχέση και είμαστε σε πλήρη αντίθεση με τους συμβιβασμένους << συνδικαλιστές >> των προεδρείων και των πλειοψηφιών της πανελλήνιας Ομοσπονδίας των πυροσβεστών (Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.) και του σωματείου πυροσβεστών Ηπείρου (Ε.Υ.Π.Σ.Π.Η.). Οι συγκεκριμένοι << συνδικαλιστές >> δεν αγωνίστηκαν ποτέ, ούτε για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, ούτε για την αναβάθμιση της υπηρεσίας μας και του δικτύου πυρασφάλειας της χώρας. Έχουν μεγάλες ευθύνες, γιατί στήριξαν τις πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων, που είναι υπεύθυνες για όλη αυτή την τραγική κατάσταση. Έβαλαν πλάτη και χειροκρότησαν τον νόμο 4662/2020 που υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο και την υπηρεσία μας και τις υπηρεσίες της Πολιτικής Προστασίας. Πρότειναν οι ίδιοι στις κυβερνήσεις να ξεσπιτώνονται με μετάθεση οι πυροσβέστες για να << μπαλώνουν >> ελλείψεις νησιώτικων και άλλων απομακρυσμένων περιοχών σε όλη την χώρα και συνέβαλλαν στην ακόμα μεγαλύτερη αποδυνάμωση αρκετών περιφερειών, αλλά και της Ηπείρου, με την αποδυνάμωση των υπηρεσιών ιδιαίτερα των Ιωαννίνων, της Άρτας και της Πρέβεζας. Είναι συνυπεύθυνοι και για την διάλυση του οικογενειακού προγραμματισμού και της ζωής εκατοντάδων πυροσβεστών από διάφορες περιοχές της χώρας, που μετατέθηκαν χωρίς την θέλησή τους μακριά από τα σπίτια τους. Ενώ αποδέχτηκαν και στήριξαν όλα αυτά, υποκριτικά και παραπλανητικά, ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4662, ζήτησαν από την κυβέρνηση να αυξήσει την οργανική δύναμη και να προσλάβει προσωπικό στο Πυροσβεστικό Σώμα. Τώρα προσποιούνται ότι επιχειρούν να << μερεμετίσουν >> τον νόμο 4662 και ζητάνε την τροποποίηση – κατάργηση ορισμένων άρθρων του, χωρίς να μπαίνουν στον κόπο να μας αναφέρουν, ποια είναι τα άρθρα αυτά.
Όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και τώρα, θα συνεχίσουμε σταθερά και αταλάντευτα να διεκδικούμε με τον αγώνα μας να καλυφθούν οι ελλείψεις και να αναβαθμιστεί η υπηρεσία μας και η Πολιτική Προστασία στην περιοχή μας και σε όλη την χώρα, για να μπορούμε να κάνουμε με ασφάλεια και με επάρκεια τη δουλειά μας, να προστατεύουμε τους συνανθρώπους μας, τις περιουσίες τους, τις υποδομές και το περιβάλλον. |
Σε αυτόν τον αγώνα θέλουμε την κοινωνία στο πλευρό μας, τα αγωνιστικά σωματεία και τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, γιατί η ενίσχυση των υπηρεσιών μας και η αναβάθμιση της πυρασφάλειας, θα διασφαλίσουν στον μέγιστο βαθμό την προστασία, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής του λαού.
Με αυτό το πλαίσιο των θέσεων και των προτάσεων, καθώς και με τις προτάσεις που έχει καταθέσει η Ε.Α.Κ.Π. σε κεντρικό επίπεδο για το σύνολο των θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων των πυροσβεστών (Ένταξη του επαγγέλματος στα Βαρέα, Επικίνδυνα και Ανθυγιεινά – Προστασία της Υγείας και της Ασφάλειας στην Εργασία – Χρηματική Αποζημίωση για την υπερεργασία – Πλήρης Χορήγηση των Γονικών Αδειών και Διευκολύνσεων – Νέο Μισθολόγιο, Βαθμολόγιο και Κανονισμό Μεταθέσεων), συμμετέχουμε στην κινητοποίηση που διοργανώνει το σωματείο πυροσβεστών (Ε.Υ.Π.Σ.) Ηπείρου στις 26 του Σεπτέμβρη. Με αυτό το πλαίσιο θέσεων και προτάσεων, θα συμμετάσχουμε και σε όλες τις κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν από τα συνδικαλιστικά όργανα των πυροσβεστών και από το αγωνιστικό εργατοϋπαλληλικό κίνημα.
ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ